Co wpływa na decyzje zakupowe użytkownika?

Co wpływa na decyzje zakupowe użytkownika?

Osoby decydujące się na założenie własnego sklepu internetowego dość często popełniają ten sam błąd związany z założeniem że spory ruch jaki uda się przyciągnąć automatycznie będzie miał przełożenie na sprzedaż. Niestety w przypadku sklepów internetowych trzeba się nieco bardziej postarać bowiem odwiedzający to jeszcze nie kupujący o czym zazwyczaj się zapomina. Zazwyczaj właśnie ten ostatni a zarazem niezwykle istotny etap jest pomijany przez co wiele sklepów cieszy się sporym ruchem który jednak nijak ma się do ich zarobków. Warto zatem zastanowić się choć przez moment co może zniechęcać do zakupów użytkowników.

Pierwsze wrażenie i zaufanie

Przede wszystkim istotne jest pierwsze wrażenie jakie wywiera sklep na odwiedzających. Składają się na nie elementy takie jak szata graficzna, przejrzysty interfejs czy dobrze wyeksponowana aczkolwiek nie nachalna oferta.

Pierwsze wrażenie nieodłącznie związane jest też z zaufaniem jakim użytkownik musi obdarzyć sklep aby dokonać w nim zakupów. W tym wypadku oprócz najbardziej rzucających się w oczy elementów takich jak wspomniana już szata graficzna czy atrakcyjna cenowo oferta ważne są też detale do których wielu właścicieli sklepów o dziwo nie przywiązuje odpowiednio dużej wagi. Brak regulaminu czy też danych kontaktowych z pewnością da do myślenia użytkownikom podobnie jak brak jakiekolwiek pomocy bezpośrednio na stronie choćby po postaci działu FAQ w którym znajdą się odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania.

Analogicznie wygląda sytuacja z błędami w funkcjonowania sklepu bowiem jeśli często zdarzają się przerwy w jego funkcjonowaniu a nawet gdy już działa napotyka się na różnego rodzaju błędy podczas korzystania z niego to stawia to pod znakiem zapytania jego profesjonalizm.

Podziel się z innymi tym artykułem...Share on Facebook1Share on Google+1Email this to someone