Content marketing można realizować na wiele sposobów

Content marketing można realizować na wiele sposobów

Tak ostatnio popularne określenie content marketing wielu użytkownikom kojarzy się w głównej mierze z typowymi artykułami i tekstami takimi jak opisy produktów w sklepach internetowych. Wbrew powszechnej opinii jest to jednak pojęcie znacznie szersze i obejmujące tak naprawdę wiele innych rodzajów treści o których często zapomina się w kontekście content marketingu mimo że ich wykorzystanie jest w sieci powszechne. Poznajmy zatem choć te cieszące się największą popularnością.

Poradniki

Na początek warto wspomnieć o różnego rodzaju poradnikach stanowiących nieco inny rodzaj typowych artykułów. W przypadku tego typu tekstów trzeba jednak pamiętać o tym że o ile często dotyczą one dość skomplikowanych zagadnień to powinny być odpowiednio dopasowane do poziomu wiedzy użytkowników do których są kierowane. Tak więc jeśli tworzymy je z myślą o odbiorcach dysponujących już pewną wiedzą w danym temacie to możemy założyć że pewne zagadnienia są dla nich jasne i nie trzeba ich dodatkowo tłumaczyć.

Jeśli jednak dany poradnik ma przede wszystkim pomagać początkującym to warto unikać zbyt skomplikowanych określeń a tam gdzie trzeba je zastosować warto dodawać do nich stosowne wytłumaczenie ich znaczenia tak aby użytkownicy czytający poradnik nie czuli się zagubieni. Jednak bez względu na to jaka jest nasza grupa docelowa zawsze warto pamiętać o tym aby tekst był jak najbardziej czytelny. Zadbać należy więc o podział na akapity czy też o wzbogacenie go o dodatkowe elementy takie jak choćby zdjęcia.

Podziel się z innymi tym artykułem...Share on Facebook3Share on Google+1Email this to someone