Czy sukces w pozycjonowaniu jest mierzalny?

Czy sukces w pozycjonowaniu jest mierzalny?

W przypadku wszelkich działań marketingowych prowadzonych dla sklepów internetowych jednym z najbardziej interesujących wskaźników jest niewątpliwie ROI określający poziom zwrotu z inwestycji. Mówiąc prościej pozwala on określić na ile efektywne okazało się zainwestowanie środków finansowych w konkretne działania poprzez określenia jakie zyski nam to przyniosło.

Jednak mówiąc o sklepach internetowych nie da się miary sukcesu oprzeć jedynie na jednym wskaźniku bowiem jest to dość złożone zagadnienie a sam sukces jest różnie definiowany przez różne osoby stawiające przed swoim e-biznesem różne cele a co za tym idzie może być osiągany w rożnych obszarach. W przypadku każdego z tych obszarów kluczowe znaczenie mogą mieć zupełnie inne czynniki, których regularna kontrola jest obecnie konieczna. Sprawia to że z mierzalnością sukcesu niewątpliwie łączy się analityka bowiem to właśnie z analizy wielu różnych danych można się ostatecznie dowiedzieć jakie cele zostały osiągnięte a zatem czy mamy do czynienia z sukcesem.

Obecnie więc korzystanie z narzędzia takiego jak Google Analytics jest niemal obowiązkiem każdego kto posiada sklep internetowy i pragnie osiągnąć sukces. Analytics znacznie ułatwia mierzenie efektywności dzięki bogactwu informacji dostarczanych za pośrednictwem przeróżnych raportów wśród których niewątpliwie jednym z bardziej interesujących jest grupa raportów o nazwie „Pozyskiwanie”.

Możemy się z nich dowiedzieć tego z jakich źródeł pozyskiwany był ruch w naszym sklepie, jak zachowują się odwiedzający go użytkownicy a także prześledzić ich ścieżki konwersji. Są to niezwykle użyteczne dane bowiem na ich podstawie możemy na przykład określić poziomy konwersji poszczególnych kanałów pozyskiwania użytkownicy aby sprawdzić czy ruch jaki generują jest jakościowy a nie są to tylko puste odwiedziny w żaden sposób nie przekładające się na sprzedaż. Daje to możliwość analizy efektywności prowadzonych działań marketingowych na wielu płaszczyznach i z uwzględnieniem różnego typu celów do których realizacji wykorzystywane jest pozycjonowanie stanowiące zazwyczaj część zakrojonych na znacznie szerszą skalę działań prowadzonych w ramach marketingu internetowego.

Podziel się z innymi tym artykułem...Share on Facebook2Share on Google+1Email this to someone