Czy sukces w pozycjonowaniu jest mierzalny?

Czy sukces w pozycjonowaniu jest mierzalny?

Widoczność w wynikach wyszukiwania

Wyznacznikiem sukcesu w przypadku pozycjonowania sklepu internetowego są również frazy na które promowany ten sposób sklep się pojawia. W tym wypadku liczy się jednak nie tylko ilość tych fraz choć oczywiście im więcej ich będzie tym lepiej bowiem w sklepie internetowym należy maksymalnie wykorzystywać long tail. Wykorzystanie potencjału długiego ogona nie zda się jednak na wiele jeśli większość fraz na które będziemy się pojawiać będzie daleko poza TOP 10. Dlatego właśnie analizując widoczność w wynikach wyszukiwania danego sklepu należy równie uważnie przyjrzeć się też pozycjom zajmowanym przez poszczególne frazy i temu jak te pozycje zmieniały się na przestrzeni czasu.

To na jakie frazy pojawia się sklep a także czy pozyskujemy z nich jakiś ruch możemy sprawdzić przy pomocy narzędzi takich jak:

– SEMstorm
– Google Search Console

Zebrane z nich informacje dają nam obraz tego jak wiele fraz posiadamy już w TOP 10, na jakich dokładnie pozycjach w obrębie pierwszej dziesiątki się pojawiają i jak przekłada się to na pozyskiwany z nich ruch. Dowiadujemy się też jak wiele z nich jest na dalszych pozycjach co może być cenną wskazówką co do tego na promowaniu jakich fraz się skupić w dalszej kolejności.

W ten sposób mamy jasność co do tego jakie efekty przyniosły dotychczasowe działania i czy można rozpatrywać je w kategoriach sukcesu. Oczywiście należy pamiętać o tym że miara sukcesu jest różna w zależności od tego w jakiej branży działamy czy jak bogaty asortyment oferujemy. Oczywiście jednak jednym z głównych aspektów są nasze oczekiwania i to jak definiujemy sukces bowiem to co w przypadku jednego sklepu będzie sukcesem w przypadku innego wcale nie będzie stanowić satysfakcjonującego rezultatu.

Podziel się z innymi tym artykułem...Share on Facebook2Share on Google+1Email this to someone