Czy sukces w pozycjonowaniu jest mierzalny?

Czy sukces w pozycjonowaniu jest mierzalny?

Profil linków

Pomimo ciągłej ewolucji algorytmów wyszukiwarek nadal jednym z kluczowych czynników branych pod uwagę przy określaniu pozycji poszczególnych stron są prowadzące do nich linki. Kiedyś najważniejsza była ilość tych linków lecz obecnie znaczenia nabrała ich jakość i to na niej przede wszystkim należy skupiać się zajmując się pozycjonowaniem sklepu.

Warto więc regularnie monitorować czy profil linków sklepu internetowego wzbogaca się o kolejne wartościowe odnośniki umieszczane na odpowiednio wyselekcjonowanych witrynach. Jednak oprócz lokalizacji linków warto również zwrócić uwagę na to jaki jest rozkład anchorów wykorzystywanych przy linkowaniu, czy też jaki procent wszystkich odnośników stanowią odnośniki graficzne czy też te opatrzone atrybutem nofollow.

Wspomniane informacje a także wszelkie inne dane dotyczące profilu linków sklepu internetowego możemy uzyskać korzystając z narzędzia takich jak:

– Ahrefs
– MajesticSEO

Na podstawie zebranych z nich danych możemy określić czy faktycznie pozyskiwane są wartościowe linki do sklepu a co za tym idzie czy pozycjonowanie jest prowadzone w prawidłowy sposób i czy środki przeznaczone na tą formę promocji w sieci są wydawana efektywnie.

Podsumowanie

Jak więc widać rozpatrując pozycjonowanie i kwestię mierzalności jego sukcesu przekonujemy się że analizować można ją na wielu płaszczyznach. Warto jednak wyróżnić trzy z nich którymi są omówione w artykule: optymalizacja, profil linków i widoczność w wynikach wyszukiwania. Są one od siebie zależne i sukces w obrębie jednego z tych obszarów może w znaczący sposób wpłynąć na sukces w innym. Za przykład niech posłuży optymalizacja, która jeśli zostanie starannie przeprowadzona i uwzględni się w niej wszystkie istotne elementy to może wpłynąć na radykalne zwiększenie widoczności sklepu internetowego w wynikach wyszukiwania.

Tak więc ostateczne określenie co jest tak naprawdę sukcesem i czy udało się go osiągnąć zależy od celu jaki stawiamy przed pozycjonowaniem. Nie można także zapominać o optymalizacji która jest obecnie z nim ściśle powiązana i również powinna być brana pod uwagę w kontekście oceny efektów pozycjonowania tym bardziej że ma na te efekty bezpośredni wpływ i w tym wypadku jeden sukces może łatwo pociągnąć za sobą kolejny.

Podziel się z innymi tym artykułem...Share on Facebook2Share on Google+1Email this to someone