Dlaczego warto prowadzić bloga?

Dlaczego warto prowadzić bloga?

Celem wielu firm prowadzących bloga jest budowa odpowiedniego wizerunku wśród użytkowników. Jest on bowiem traktowany jako swojego rodzaju forma reklamy, która jednak w tym wypadku jest znacznie użyteczniejsza dla użytkownika który otrzymuje konkretne informacje nie tylko na temat marki którą się z jakiegoś powodu zainteresował ale również o oferowanych produktach lub usługach czy nawet o branży w jakiej działa dana firma.

Przed podjęciem decyzji o zakupie klient bardzo często poszukuje dodatkowych informacji o marce sklepu którego oferta go zainteresowała a także odpowiedzi na pytania które nasunęły się mu po zapoznaniu z ofertą. To właśnie blog umożliwia skutecznie rozwianie wszelkich wątpliwości użytkownika i dostarczenie mu dodatkowych informacji o samym sklepie tak aby mógł sobie zbudować bardziej kompletny obraz marki z którą być może ma akurat do czynienia pierwszy raz.

Budowa wizerunku poprzez blog

W budowaniu wizerunku marki w którym blogi są niezwykle pomocne coraz częściej wykorzystywane jest również nawiązywanie do jej historii, tego jak powstała czy skąd wywodzą się wartości z nią kojarzone. Właśnie na blogu warto publikować różnego rodzaju treści przybliżające klientom markę i dostarczające ciekawe informacje jej dotyczące. Odpowiednie wykorzystanie storytellingu sprawia że dana marka staje się klientowi bliższa a co za tym idzie obdarza się większym zaufaniem.

Dostarczając użytkownikom fachowych i przede wszystkim użytecznych informacji stopniowo zyskujemy wizerunek ekspertów/fachowców w danej branży. Dzięki temu zyskujemy zaufanie gdyż użytkownik wie że kupując dany produkt może liczyć na fachową pomoc i doradztwo w kwestii tego jakie rozwiązanie będzie dla niego najlepsze. Jest to szczególnie ważne w przypadku dziedzin wymagających naprawdę fachowej wiedzy.

Podziel się z innymi tym artykułem...Share on Facebook3Share on Google+1Email this to someone