Dropshipping na dobry początek własnego e-biznesu

Dropshipping na dobry początek własnego e-biznesu

Jest to model handlu w sieci w którym zadaniem sklepu internetowego jest docieranie z ofertą do jak najszerszego grona odbiorców i pozyskiwanie od nich zamówień. Całym procesem realizacji zamówień zajmuje się już bowiem zewnętrzny dostawca i to w jego gestii jest aby towar dotarł szybko tam gdzie trzeba. W tym przypadku zarobek sklepu internetowego opiera się na różnicy pomiędzy ceną hurtową u dostawcy a ceną detaliczną po jakiej wystawi się dany produkt.

Zalety dropshippingu

  • brak problemów związanych z transportem towaru oraz jego magazynowaniem
  • czas realizacji zamówienia
  • można poświęcić więcej czasu innym obszarom naszego biznesu takim jak choćby marketing
  • dopiero w momencie złożenia zamówienia przez klienta pojawia się konieczność zapłacenia hurtowni za towar

Potencjalne wady dropshippingu

W takim modelu handlu sklep internetowy jest w bardzo dużym stopniu zależny od dostawców z którymi współpracuje bowiem to na nich spoczywa ciężar zapewnienia sprawnej realizacji spływających zamówień. Dlatego tak ważne jest aby dobierać sobie rzetelnych partnerów z którymi będzie sprawny kontakt pomagający szybko rozwiązywać wszelkie problemy takie jak choćby braki magazynowe, które mogłyby doprowadzić do niedostarczenia towaru na czas. Oczywiście dodatkową wadą jest fakt że całą odpowiedzialność za sprawny przebieg takiej współpracy bierze na siebie sklep internetowy bowiem to on odpowiada przed klientem w razie jakichkolwiek problemów.

Kiedy warto zainteresować się dropshippingiem?

Jest to model stosowany przede wszystkim przez przedsiębiorców dopiero rozpoczynających swoją przygodę z handlem w sieci bowiem jednym z głównych zalet jest w tym wypadku brak konieczności ponoszenia dużych wydatków związanych z zatowarowaniem sklepu. Dropshipping jest również z powodzeniem wykorzystywany w branżach w których sprzedaż jest w znacznym stopniu zależna od sezonowych trendów. Przedsiębiorca może dzięki temu ograniczyć ryzyko że zostanie z masą towaru który ciężko byłoby sprzedaż ze względu na naglą zmianę mody a co za tym idzie znaczny spadek zainteresowania ze strony klientów.

Podziel się z innymi tym artykułem...Share on Facebook1Share on Google+1Email this to someone