FAQ - najczęściej zadawane pytania - ikonaFAQ

Robimy wszystko aby nasza oferta była atrakcyjna i jak najbardziej przejrzysta. Tworzenie sklepów internetowych a także ich obsługa i promocja to jednak kwestie dość złożone i naturalne jest że nie każdy musi posiadać wiedzę na ten temat. Zdajemy sobie więc sprawę z tego że przedstawiona przez nas oferta może nasuwać dodatkowe pytania dotyczące różnych jej szczegółów. Poniżej zebraliśmy pytania najczęściej zadawane przez naszych użytkowników. Sprawdź czy nie znajduje się tam odpowiedź na Twoje pytania została już udzielona.

Czy w każdej chwili mogę wykupić droższą wersję sklepu?

Tak, wystarczy tylko zgłosić do nas taką chęć a przeprowadzimy przez poszczególne etapy migracji.

Nie wiem nic na temat programowania – czy dam sobie radę z administrowaniem sklepem?

Bez obaw, panele administracyjne sklepów są na tyle przejrzyste że praktycznie każdy da sobie radę z obsługą najważniejszych funkcji. W razie potrzeby zapewniamy przeszkolenie z wykorzystania najważniejszych możliwości oferowanych przez sklep.

Jak szybko mogę zacząć sprzedawać w moim nowym sklepie?

Przygotowany przez nas sklep wystarczy tylko uzupełnić o odpowiedni asortyment i już można zacząć pozyskiwać klientów i sprzedawać im swoje produkty.

Czy sklep ma ograniczenia liczby klientów lub liczby produktów?

Nie nakładamy tego typu ograniczeń. Jedyne co tak naprawdę ogranicza Twój sklep to wydajność hostingu na którym będzie on postawiony.

Czy użytkowanie sklepu wiąże się z jakimiś dodatkowymi opłatami?

Wszystko zależy od tego czy zdecydujesz się na nasze dodatkowe usługi związane z marketingiem czy obsługą sklepu. Jeśli zlecisz nam tylko stworzenie sklepu to jedynymi opłatami jakie będziesz ponosił będą te za przedłużenie domeny oraz hostingu a więc elementów niezbędnych do funkcjonowania sklepu internetowego.

Czy jest możliwość zamówienia indywidualnego projektu szablonu dla mojego sklepu?

Jeśli nie odpowiada Ci żaden z proponowanych przez nas szablonów możemy za dodatkową opłatą przygotować projekt nowej szaty graficznej sklepu dostosowanej do Twoich wymagań.

Czy jakoś mogę samodzielnie wpływać na widoczność mojego sklepu w wyszukiwarkach?

Nawet nie mając zbyt dużej wiedzy na temat marketingu w wyszukiwarkach można w pewnym stopniu wpłynąć na jego widoczność w wynikach wyszukiwania. Dobrym przykładem jest choćby prowadzenie bloga

Który sklep z oferty będzie dla mnie najlepszy?

Wszystko zależy w głównej mierze od tego jakiej funkcjonalności oczekujesz. Jeśli chcesz stworzyć niewielki sklep i nie potrzebujesz różnych dodatkowych funkcji może się okazać że wystarczający będzie dla Ciebie już sklep w wersji Start.

Jak długo mogę liczyć na pomoc techniczną?

Wszystko zależy od tego jaką wersję sklepu zakupiłeś.

Czy mój sklep jest przyjazny urządzeniom mobilnym?

Tak, nawet podstawowy sklep z naszej oferty oparty jest na responsywnym szablonie, który bez problemu dostosowuje się do różnych rozdzielczości ekranu dając możliwość łatwego dokonywania zakupów choćby poprzez smartphone.

Na czym polega optymalizacja strony?

Jest to kompleksowe działania w obrębie danej strony internetowej mające na celu dostosowanie jej do wytycznych wyszukiwarek internetowych. Sama optymalizacja polega na odpowiednich zmianach w obrębie kodu strony oraz ewentualnym przeredagowaniu tekstów tak aby uwydatnić znaczenie pozycjonowanych fraz.

Jak szybko moja strona znajdzie się na czołowy miejscach w wynikach wyszukiwania?

W najlepszym wypadku czas oczekiwania to kilka tygodni jednak może on też sięgnąć kilku a nawet kilkunastu miesięcy. Okres oczekiwania jest bowiem zależny od wielu czynników takich jak:

  • konkurencyjność pozycjonowanych fraz
  • profil linków strony
  • stopień optymalizacji witryny

Jakie działania podejmujecie w celu wypozycjonowania sklepu internetowego?

Aby pozycjonowana przez nas strona osiągnęła jak najwyższe pozycje w wynikach wyszukiwania skupiamy się na następujących działaniach:

  • optymalizacja strony internetowej
  • rozbudowa linkowania wewnętrznego w obrębie witryny
  • przebudowa treści na stronie celem lepszego podkreślenia znaczenia pozycjonowanych fraz
  • optymalizacja plików graficznych
  • wygenerowanie sitemapy wszystkich podstron serwisu
  • zgłoszenie witryny do najmocniejszych katalogów
  • przemyślany link building oparty na zróżnicowanych źródłach linków

Czy mogę poszerzyć zakres umowy na pozycjonowanie o kolejne frazy podczas jej obowiązywania?

Nie ma problemu. Wystarczy tylko że zgłosisz do nas listę kolejnych fraz na których Ci zależy a my przygotujemy odpowiedni aneks do umowy i gdy wróci on do nas podpisany niezwłocznie rozszerzymy zakres naszych działań o kolejne frazy.

Czy mogę zmienić pozycjonowane frazy w trakcie obowiązywania umowy?

Zazwyczaj nie zezwalamy na coś takiego. Pozycjonowanie jest bowiem złożonym i wieloetapowym procesem, którego cała strategia opiera się na wybranych przez klienta frazach, tak więc nagła ich zmiana zaburzyłaby cały ten proces. Wyjątek stanowi sytuacja w której pozycjonowane frazy dotyczą bezpośrednio produktów lub usług, które zostały już wycofane z oferty pozycjonowanego sklepu.

Czy możecie zagwarantować mi osiągnięcie wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania?

Żadna firma chcąca być fair wobec klienta nie może obecnie dać takiego zapewnienia. Należy bowiem zdawać sobie sprawę z tego że efekty pozycjonowanie nie są zależne jedynie od działań podejmowanych przez naszą firmę. Wpływ na nie mogą mieć także działania bezpośrednich konkurentów pozycjonowanej strony a także aktualizacje algorytmu wprowadzane w wyszukiwarce.

Czy pozycjonowanie może być prowadzone równolegle z innymi formami marketingu?

Oczywiście, nic nie stoi na przeszkodzie aby podczas pozycjonowania witryny prowadzić np. kampanię AdWords.

Czy w wyniku pozycjonowania będą wzrastać jedynie pozycje zleconych fraz?

W wyniku prowadzonych działań z czasem strona będzie się pojawiać na coraz większą ilość różnych fraz. Jest możliwe między innymi dzięki optymalizacji przeprowadzanej przed rozpoczęciem pozycjonowania. Pozwala to w pełni wykorzystać potencjał witryny takiej jak sklep internetowy do pojawiania się w wynikach wyszukiwania i osiągania jak najwyższych pozycji na wiele fraz z długiego ogona (long tail).

Czym są frazy long tail (długi ogon)?

Są to dłuższe frazy składające się z trzech i większej liczby słów. Wiele z nich cechuje dość niska konkurencyjność dzięki czemu do osiągnięcia wysokich pozycji często w ich przypadku wystarcza odpowiednia optymalizacja. Tego typu frazami mogą być np. pełne nazwy oferowanych w sklepie produktów które jak wiadomo potrafią być dość rozbudowane.

Wprawdzie jednostkowo nie generują one takiego ruchu jak najpopularniejsze frazy jednak w ich wypadku ważny jest efekt skali i to że sklep internetowy może się pojawiać na setki a nawet tysiące tego typu zapytań w wynikach wyszukiwania dzięki co sumarycznie potrafi się przełożyć na naprawdę konkretną ilość odwiedzin. Warto mieć też na uwadze fakt że tego typu frazy są zazwyczaj wykorzystywane przez osoby wiedzące już mniej więcej co chcą kupić dzięki czemu pozyskiwany w ten sposób ruch często bardzo dobrze przekłada się na sprzedaż.

Jak często wykonywany jest backup danych na hostingu?

Pełny backup danych na serwerze wykonywany jest raz w tygodniu.

Czy mogę wykupić wyższy pakiet hostingu podczas obowiązywania umowy?

Oczywiście istnieje taka możliwość, wystarczy się tylko z nami skontaktować.

Jaki będzie efekt wykorzystania limitu transferu?

Konto zostanie zablokowane do momentu dokupienia dodatkowego pakietu transferu lub przejściu na wyższy pakiet hostingu o lepszych parametrach.

Co się stanie w przypadku wykorzystania całego miejsca na serwerze?

Konto zostanie zablokowane do momentu dokupienia powierzchni serwera lub przejściu na wyższy pakiet hostingu o lepszych parametrach.

Czy w ramach wykupionego pakietu hostingowego otrzymam unikalny adres IP?

Jest to zależne od wykupionego pakietu hostingowego.

Czy w nazwie rejestrowanej domeny mogą się znajdować polskie znaki?

Już od jakiegoś czasu możliwe jest rejestrowanie domen zawierających polskie znaki diakrytyczne. Są to domeny typu IDN (Internationalized Domain Name).

Co się stanie jeśli nie opłacę domeny na czas?

Każda domena ma pewien okres ważności wynoszący zazwyczaj rok od momentu jej zarejestrowania lub przedłużenia. Po upływie tego okresu jeśli nie zostanie opłacone jej przedłużenia domena zostaje zawieszona a co za tym idzie przestają funkcjonować wszystkie związane z nią usługi takie jak strona www czy poczta.

W przypadku domeny pl okres zawieszenia trwa 14 dni a po tym czasie domena zostaje ponownie oznaczona jako wolna i może zostać zarejestrowana przez dowolnego użytkownika. Okres zawieszenia to właśnie dodatkowy czas dla właściciela domeny aby jeszcze mógł ją przedłużyć zanim kupi ją ktoś inny.

Na czym polega transfer domeny?

Jest to proces przeniesienia domeny do innego rejestratora. Jeśli więc uważasz że Twój obecny rejestrator jest zbyt drogi to możesz przenieść swoją domenę właśnie poprzez transfer.

Czym jest cesja domeny?

Jest to proces zmiany właściciela danej domeny (jej abonenta). Najczęściej dokonuje się go przy sprzedaży domeny.