Google Analytics to cenne źródło wiedzy

Google Analytics to cenne źródło wiedzy

Celem niemal wszystkich działań promocyjnych podejmowanych w przypadku sklepu internetowego jest przyciągnięcie do niego większej liczby użytkowników będących potencjalnymi klientami. Jednak samo zapewnienie sobie dużego ruchu niekoniecznie musi zagwarantować satysfakcjonującą sprzedaż bowiem użytkownik trafiający na stronę sklepu może się zniechęcić z wielu różnych powodów do ostatecznego zakupu. Czasami może to być po prostu zbyt wysoka cena, innym razem niedostateczny opis danego produktu a w jeszcze innym wypadku nieintuicyjna nawigacja utrudniająca poruszania się w obrębie sklepu.

Dlatego właśnie podstawowym błędem jest częste traktowanie zdobycia sporego ruchu jako ostatecznego celu. Prowadzi to do sytuacji w których strona faktycznie może pochwalić się sporą odwiedzalnością, które jednak tak naprawdę na nic się nie przekłada. Prawda jest bowiem taka że ruch to tylko droga do celu i właśnie jego realizację należy odpowiednio nadzorować poprzez analizowanie tego ruchu. Jednym z narzędzi najlepiej się do tego nadających i dostarczających nam bogactwo przeróżnych informacji jest Google Analytics.

To właśnie dzięki jego raportom możemy się przekonać czy prowadzone przez nas działania promocyjne są efektywne a także co dzieje się z odwiedzającymi stronę i na którym ewentualnie etapie rezygnują oni z zakupu (w przypadku sklepów internetowych). Te dane mogą się okazać bardzo cenne pozwalając odpowiednio modyfikować strategie marketingowe i optymalizując stronę jeśli np. okaże się że z jakiegoś powodu utrudnia ona dokonanie zakupu co zniechęca część użytkowników.

Podziel się z innymi tym artykułem...Share on Facebook3Share on Google+1Email this to someone