Identyfikacja wizualna sklepów internetowych - ikonaIdentyfikacja wizualna

Z tego jak ważna jest marka powinien zdawać sobie sprawę każdy właściciel sklepu internetowego. Jej postrzeganie wśród klientów ma w wielu przypadkach kluczowe znaczenie podczas dokonywania decyzji zakupowych. Jednak żadna nawet najlepiej kojarząca się marka nie mogłaby zaistnieć na rynku bez kompleksowej i przemyślanej identyfikacji wizualnej.

To właśnie elementy takie jak logo, kolorystyka czy nawet czcionka wykorzystana w materiałach promocyjnych identyfikują daną firmę i wartości oraz opinie z nią związane. Każdy z wymienionych elementów może skutecznie wpływać na symbolikę całej identyfikacji wizualnej i dlatego właśnie tak ważne jest zastanowienie się z czym ma kojarzyć się sklep internetowy, z jakimi wartościami powinni utożsamiać go klienci.

Zakres usług

 Kompleksowa identyfikacja wizualna

Kompleksowa i spójna identyfikacja wizualna firmy to podstawa jej wizerunku i budowy trwałych relacji z klientami. Kluczowe jest w tym wypadku logo, które powinno jednoznacznie identyfikować najważniejsze cele oraz wartości danej firmy. Proces kreowania kompletnej identyfikacji wizualnej jest złożony z wielu etapów. Końcowym rezultatem jest kompletny zestaw składający się z następujących elementów: logo, papier firmowy, wizytówki, bannery reklamowe, ewentualne dodatkowe elementy (ilość i rodzaj ustalane indywidualnie).
 

 Logotyp

Dobrze przemyślane i starannie wykonane logo potrafi skutecznie przyciągać uwagę klientów. Nie bez powodu jest więc ono uważane za podstawy element identyfikacji wizualnej firmy. Dowodem na to są największe obecnie firmy, których loga są niemal symbolami kojarzonymi przez większość z nas. Niestety mimo to w wielu przypadkach znaczenie loga jest lekceważone.
 

 Wizytówki

W biznesie kluczowe znaczenie ma pierwsze wrażenie a często decyduje o nim nasza wizytówka, która trafia w ręce klientów czy partnerów biznesowych. Ma ona stanowić zachętę do kontaktu poprzez zamieszczenie najważniejszych danych takich lokalizacja firmy, adres strony internetowej, email czy numer telefonu. O tym jednak czy te dane będą użyteczne i faktycznie ktoś zechce z nich skorzystać zdecyduje wrażenie jakie wywrze nasza wizytówka. Czy będzie ona standardowym, nudnym kawałkiem papieru czy niezwykłym zaproszeniem do współpracy, swoistym małym dziełem sztuki.
 

Papier firmowy

Jest to część kompletnej identyfikacji wizualnej firmy wspomagająca budowę jej spójnego profesjonalnego wizerunku. Jest on wykorzystywany jako podstawa wszelkich dokumentów takich jak oferty czy wyceny a także korespondencji z klientami oraz partnerami biznesowymi. Wpływa on na zaufanie do firmy a także postrzeganie jej jako profesjonalnej.
 

 Bannery reklamowe

To jedna z najbardziej pierwotnych form reklamy w Internecie. Jednocześnie jest to nadal jeden z najchętniej wykorzystywanych sposobów na reklamowanie się w sieci. Banner powinien przede wszystkim zwracać na siebie uwagę użytkowników nie będąc przy tym zbyt nachalnym. Jednocześnie musi on jednoznacznie prezentować dany produkt czy usługę i powody dla których warto się nim zainteresować. Bannery które tworzymy zwracają na przyciągają uwagę właśnie ciekawą formą oraz konkretnym przekazem reklamowym.
 

Chcesz dowiedzieć się więcej?

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o sklepach internetowych lub masz pytania dotyczące naszych usług skorzystaj z naszej bazy wiedzy lub po prostu napisz do nas

Baza wiedzyWyślij zapytanie