Marka sklepu internetowego podstawą sukcesu

Marka sklepu internetowego podstawą sukcesu

Użytkownicy pragnąc kupić przez Internet dowolny produkt przeglądają dziesiątki dostępnych ofert, czytają recenzje poszczególnych produktów, zapoznają się z opiniami innych zwracających uwagę na plusy jak i minusy konkretnych towarów. Jednym słowem przetwarzają ogrom informacji, na podstawie których dokonują ostatecznej selekcji pozwalającej określić co chcą kupić. Podobny proces selekcji dotyczy jednak również sklepów internetowych bowiem to co kupić to tylko jedna kwestia gdyż trzeba również zdecydować gdzie to kupić co czasach gdy funkcjonuje mnóstwo sklepów internetowych wcale nie jest takim łatwym wyborem.

Również w tym wypadku użytkownicy zbierają spory zakres informacji o konkretnych sklepach porównują szczegółowo ich oferty, zwracając uwagę na ewentualne promocje prze nie proponowane, przeglądając publikowanie w sieci opinie kupujących w nich internautów czy nawet przeklikują poszczególne sklepy. Dla niektórych kluczowym kryterium będzie cena a inni główny nacisk przy podejmowaniu decyzją położą na markę danego sklepu gdyż pragną kupować w miejscu godnym zaufania i sprawdzonym nawet jeśli związane jest to z nieco większym wydatkiem. Marka jest bowiem czynnikiem o na tyle silnym oddziaływaniu na niektórych konsumentów, że może skłonić do wyboru oferty pozornie mniej atrakcyjnej ze względu na cenę.

Pomimo rosnącej popularności sklepów internetowych wielu użytkowników nadal obdarza je ograniczonym zaufaniem i choć oczywiście zwracają uwagę na cenę to patrzą również dość podejrzliwie na oferty zbyt atrakcyjne. Dlatego jednym z czynników branych pod uwagę które mają uchronić przed potencjalnymi problemami jest właśnie marka budująca w świadomości niektórych poczucie bezpieczeństwa podświadomie oczekiwane podczas robienia zakupów w sieci.

Podziel się z innymi tym artykułem...Share on Facebook5Share on Google+1Email this to someone