Nie polegaj tylko na pozycjonowaniu

Nie polegaj tylko na pozycjonowaniu

Pozycjonowanie jest przez właścicieli sklepów internetowych chętnie wykorzystywane do pozyskiwania klientów, co więcej w wielu przypadkach jest to wręcz podstawowe źródło ruchu. Mało kto jednak dostrzega negatywne skutki takiego swoistego uzależnienia swojego sklepu od widoczności w wynikach wyszukiwania. Należy bowiem pamiętać, o tym że pozycje nie są czymś danym raz na zawsze i nawet jeśli włożyliśmy w wiele trudu aby pojawiać się wysoko na interesujące nas frazy i czerpiemy teraz z tego profity w postaci rosnącego ruchu i sprzedaży to może przyjść dzień gdy to wszystko runie niczym domek z kart.

Algorytmy wyszukiwarek podlegają bowiem nieustannym zmianom i co jakiś czas słyszymy o kolejnych większych aktualizacjach takich jak Panda czy Pingwin. Ich działanie wprowadza spory zamęt w wynikach wyszukiwania, strącając niekiedy z najwyższych pozycji witryny znajdujące się tam od naprawdę dawna. Nie trzeba się specjalnie wysilać, żeby wyobrazić sobie co takie nagłe spadki oznaczają dla sklepu, w przypadku którego zdecydowana większość ruchu pozyskiwana była właśnie z organicznych wyników wyszukiwania. Mówiąc krótko jest to totalna katastrofa bowiem ustalenie przyczyny spadku może zająć wiele dni a odzyskanie dawnych pozycji to niekiedy kwestia tygodni o ile nie miesięcy. Niewielu jest w stanie pozwolić sobie na tak długie oczekiwanie bowiem sklep musi na siebie zarabiać a trudno liczyć na jakikolwiek zarobek gdy nagle liczba zamówień zostaje zredukowana o 80-90 %.

Podane liczby mogą szokować jednak tak właśnie może skończyć się opieranie swojej działalności jedynie na pozycjonowaniu i jego wynikach. Oczywiście nie trzeba od razu rezygnować całkowicie z pozycjonowania bo choć ma ono swoje wady to posiada też niepodważalne zalety będąc naprawdę efektywną formą marketingu internetowego mogącą być z powodzeniem wykorzystywaną nie tylko do realizacji celów sprzedażowych ale również do kreowania marki w sieci. Wspomnieliśmy jednak o ciemnej stronie pozycjonowania aby uświadomić wszystkim jak ważna jest przemyślana dywersyfikacja w przypadku działań marketingowych mających na celu wypromowanie swojego sklepu.

Poza pozycjonowaniem istnieje bowiem wiele sposobów na przyciągnięcie wartościowego ruchu. Mogą się one doskonale dopełniać z pozycjonowaniem zapewniając naszej marce jeszcze większy zasięg i uniezależniając nas od „kaprysów” wyszukiwarek. Więcej o tych metodach przeczytacie w artykule w serwisie Top4Shop:

http://top4shop.pl/co-moze-zapewnic-wiekszy-ruch-w-sklepie-internetowym/

Podziel się z innymi tym artykułem...Share on Facebook2Share on Google+1Email this to someone