Odwieczny problem duplikacji treści

Odwieczny problem duplikacji treści

Problem duplikacji treści jest obecnie niezwykle powszechny w Internecie. Dotyczy to szczególnie sklepów internetowych, które ze względu na swoją specyfikę często posiłkują się gotowymi specyfikacjami technicznymi czy opisami od producentów lub dystrybutorów. Dlatego często zdarza się że przeglądając szukając danego produktu w sieci użytkownicy trafiają na dziesiątki ofert opisanych właściwie w ten sam sposób i z tymi samymi zdjęciami a jedyna różnica jaką mogą zauważyć to różne szablony poszczególnych sklepów i być może nieco inne ceny.

Przez duplikaty tracimy jeden z atutów

Jeśli sklep decyduje się na skorzystanie z gotowych opisów identycznych jak w innych, konkurencyjnych sklepach sam rezygnuje z możliwości przyciągnięcia uwagi klientów zachęconych unikalnym opisem stanowiącym w tym przypadku swoistą wartość dodaną mogącą zachęcić klientów do zakupu. Merytoryczny i interesujące tekst opis produktu który w dodatku w przystępny sposób prezentuje jego możliwości i zalety może nie być wystarczający jeśli użytkownik zorientuje się że identyczny opis oferują również sklepy konkurencyjne.

Oczywiście równie istotna jest kwestia postrzegania duplikatów przez wyszukiwarki internetowe. W tym wypadku sprawa jest prosta gdyż jest jasno powiedziane że przeglądarki promują unikalne treści i wszelka duplikacja contentu może tylko zaszkodzić widoczności w wynikach wyszukiwania a nawet doprowadzić do nałożenia kary, która skutecznie ograniczy ilość odwiedzin z organicznych wyników wyszukiwania.

Podziel się z innymi tym artykułem...Share on Facebook3Share on Google+1Email this to someone