Podsumowanie roku 2015 w SEO

Podsumowanie roku 2015 w SEO

O roku 2015 już od niespełna trzech tygodni możemy mówić w czasie przeszłym. Nadeszła więc pora aby nareszcie podsumować co tak naprawdę przyniosło nam ostatnie 12 miesięcy w dziedzinie marketingu internetowego a w szczególności SEO. Niewątpliwie był to rok, w którym wiele się działo, jednocześnie jednak wiele osób z pewnością miałoby pewien problem ze wskazaniem jednego konkretnego wydarzenia, które w szczególny sposób zapadło w pamięć. Pomimo bowiem tej pozornej intensywności różnych wydarzeń, żadne nie zasłużyło na miano rewolucyjnego i takiego, które w istotny sposób wstrząsnęło całą branżą SEO. Wprawdzie jeszcze na początku ubiegłego roku wydawało się że w jeden z kwietniowych dni w wynikach wyszukiwania nastąpi rewolucja jednak kwiecień minął i nic niezwykłego w zasadzie się nie stało.

Jednym z głównym trendów roku 2015 był niewątpliwie mobile i tak szumnie rozgłaszany przez wszystkich „Mobilegeddon”. Miał on nadejść właśnie we wspomniany kwietniowy dzień wraz z aktualizacją uwzględniającą zgodność poszczególnych stron internetowych z urządzeniami mobilnymi. Wbrew powszechnym obawom nic złego tak naprawdę się nie stało a strony nie przystosowane do smartphonów czy tabletów nie zniknęły nagle masowo z wyników wyszukiwania.

Jednak zamieszanie jakie wywołała ta aktualizacja sprawiło że wiele osób zmobilizowało do przebudowy swoich witryn zgodnie z obowiązującymi standardami. Biorąc pod uwagę stosunkowo skromne efekty tej aktualizacji można zakładać że głównym celem było w tym przypadku zmobilizowanie webmasterów do tego aby na poważnie zaczęli traktować kwestię tworzenia stron internetowych, które bez problemu będzie można przeglądać na urządzeniach o stosunkowo niewielkich ekranach. O tym że był to dość nietypowy jak na Google update świadczy też fakt że został on dużo wcześniej zapowiedziany wraz z określeniem daty od kiedy zacznie funkcjonować. Także ten fakt może skłaniać ku tezie że właśnie o szum jaki to wywoła w branży chodziło.

Podziel się z innymi tym artykułem...Share on Facebook0Share on Google+1Email this to someone