Pozycjonowanie sklepów internetowych - ikonaPozycjonowanie

Jeśli pragniesz zaistnieć w branży e-commerce to musisz zdawać sobie sprawę z faktu że sukces jest w tym wypadku składową wielu czynników. Jednym z nich jest obecność w wynikach wyszukiwania na czołowych pozycjach. To właśnie wyszukiwarka internetowa jest dla wielu Twoich potencjalnych klientów podstawowym źródłem informacji i sposobem na dotarcie do interesujących ich ofert.

Pozycjonowanie jest skutecznym sposobem na zaistnienie w organicznych wynikach wyszukiwania a co za tym idzie umożliwia dotarcie ze swoją ofertą do ogromnej grupy potencjalnych klientów. W przypadku sklepu internetowego pozycjonowanie to złożony proces, w którym kluczową rolę odgrywa odpowiednia optymalizacja i to na nią kładziemy szczególny nacisk w toku realizowanych przez nas działań.

Zalety pozycjonowania

Efektywność

Pozycjonowanie strony internetowej prowadzi do wzrostu widoczności w wynikach wyszukiwania na dziesiątki, setki a nawet tysiące fraz.

Niskie koszty

Dzięki bardzo wysokiej efektywności jednostkowy koszt pozycjonowania pojedynczej frazy potrafi być symboliczny.

Zasięg

Tylko w Polsce z Internetu korzysta kilkadziesiąt milionów użytkowników. Każdy z nich to Twój potencjalny klient.

Budowa wizerunku

Dzięki pojawianiu się w wynikach wyszukiwania wielu branżowych frazy umacniasz wśród użytkowników wizerunek jednego z liderów.

Długotrwałe efekty

Efekty działań SEO utrzymują się jeszcze przez długi czas po zakończeniu pozycjonowania.

Wiarygodność

Obecność na czołowych pozycjach w wynikach wyszukiwania buduje zaufanie klientów.

Pozycjonowanie – pakiety

Start

199 zł
  • Pakiet startowy na dobry początek linkowania. Godny polecenia dla sklepów, które dopiero rozpoczynają funkcjonowanie oraz takich które dotąd nie były pozycjonowane.

Midi

599 zł
  • Przeznaczony do linkowania sklepów z rozbudowaną ofertą. Rozsądna ilość linków z pewnością pozwoli zwiększyć widoczność w wynikach wyszukiwania i poprawić profil linków.

Maxi

1799 zł
  • Ten pakiet szczególnie polecany jest sklepom które istnieją już w sieci dłuższy czas i posiadającym rozbudowany profil linków pochodzących z różnych źródeł.

Etapy pozycjonowania

Audyt

Przed rozpoczęciem właściwych działań związanych z pozycjonowaniem oceniamy daną stronę pod kątem zgodności z wytycznymi wyszukiwarek. Audytowi podlega zarówno sama strona jak i jej profil linków i aktualna widoczność w wynikach wyszukiwania. W ten sposób mamy jasność w kwestii tego jak wygląda obecna sytuacja danej witryny i czy ewentualnie prowadzone wcześniej działania nie zaszkodziły jej.

 Dobór fraz

Dobierając frazy, na które kładziony będzie największy nacisk podczas pozycjonowania strony staramy się zarówno wsłuchiwać w sugestie klienta jak i analizować witryny konkurencji, które potrafią być prawdziwą kopalnią pomysłów przy wyborze fraz kluczowych. Oczywiście podstawową kwestią jest w tym wypadku oferta danego sklepu, jego zasięg terytorialny oraz potencjalna grupa docelowa do której kierowane są sprzedawane produkty czy usługi.

 Strategia

Przemyślana strategia pozycjonowania to tak naprawdę podstawa skutecznych działań w zakresie promocji sklepu internetowego w wynikach wyszukiwania. Jest ona przygotowywana na podstawie wyników przeprowadzonego audytu, wybranych fraz kluczowych a także oczekiwań klienta co do oczekiwanych efektów. Przygotowujemy dla klienta konkretny plan określający jakie działania należy podjąć aby zapewnić stronie efektywną promocję w wynikach wyszukiwania.

  Optymalizacja

Aby efektywnie pozycjonować sklep internetowy i wykorzystać jego pełny potencjał należy zadbać o to aby był on możliwie w jak największym stopniu zgodny z wytycznymi wyszukiwarek. Jest ona prowadzona na podstawie wybranych wcześniej fraz a także danych zgromadzonych podczas audytu strony. Celem jest dostosowanie witryny do wytycznych wyszukiwarek. Jej zakres zależy od ilości ewentualnych uchybień wykrytych na etapie audytu a także rozmiaru danego sklepu.

Link building

Jednym z istotniejszy aspektów wpływających na widoczność danej strony w wynikach wyszukiwania jest jej profil linków. Celem link buldingu jest właśnie budowa odpowiedniego profilu linków lub też optymalizacja istniejącego jeśli witryna była wcześniej pozycjonowana w nieodpowiedni sposób. Podstawą w tym procesie jest pozyskiwanie linków ze stron odpowiedniej jakości.

 Analiza efektów

Celem pozycjonowania zazwyczaj jest realizacja konkretnych celów. W niektórych przypadkach będzie to osiągnięcie czołowych pozycji na kilka konkretnych fraz a w innym ogólny wzrost widoczności w wynikach wyszukiwania, zawsze jednak podstawą jest monitorowanie rezultatów w odniesieniu do wcześniej postawionych celów. Dlatego właśnie począwszy od etapu optymalizacji nieustannie prowadzona jest analiza efektywności procesu pozycjonowania. Na tej podstawie dokonuje się optymalizacji prowadzonych działań, co pozwala jeszcze bardziej zwiększyć efektywność całego procesu pozycjonowania.

Chcesz dowiedzieć się więcej?

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o sklepach internetowych lub masz pytania dotyczące naszych usług skorzystaj z naszej bazy wiedzy lub po prostu napisz do nas

Baza wiedzyWyślij zapytanie