Prowadzisz biznes lokalny a czy jesteś już w Google Maps?

Prowadzisz biznes lokalny a czy jesteś już w Google Maps?

Coraz częściej wybierając się na zakupy czy też mając potrzebę skorzystania z konkretnej usługi szukamy odpowiedniej firmy z uwzględnieniem nie tylko opinii czy też cen ale również lokalizacji. To jak daleko jest dana firma często może mieć kluczowe znaczenie dla ostatecznej decyzji użytkownika. Coraz częściej bowiem do wyszukiwania wykorzystywane jest Google Maps jasno pokazujące jak daleko od nas jest interesująca nas restauracja, fryzjer, sklep czy dowolna firma innego typu.

Jednak to że jesteśmy blisko użytkownika potrzebującego naszych produktów czy usług wcale nie oznacza że trafi on do nas. Nie będzie bowiem w stanie łatwo porównać naszej lokalizacji z konkurentami jeśli nie będziemy obecni w Google Maps. Warto więc zawczasu pomyśleć o przygotowaniu tam swojego profilu z adresem i najważniejszymi danymi kontaktowymi tak aby efektywnie wykorzystać ten kolejny sposób na dotarcie do użytkowników coraz częściej poszukujących firm na rynkach lokalnych.

Google Maps może być również dobrym sposobem na budowanie swojego wizerunku gdyż pozwala na umieszczanie opinii o danej firmie. Gdy dodatkowo weźmie się pod uwagę fakt że wyniki z map Google są już elementarną częścią typowych wyników wyszukiwania łatwo można zauważyć że obecność w nich i zadbanie o użytkowników dzięki którym pozyska się pozytywne opinie jest skuteczną metodą na zaistnienie w świadomości potencjalnych klientów.

Nadal jednak wiele firm nie docenia możliwości jakie daje Google Maps i odpowiednio przygotowany profil z aktualnymi danymi kontaktowymi. Nie czekaj więc dłużej załóż swój profil w Google Maps a jeśli już go posiadasz to upewnij się że podane w nim dane są aktualne.

Podziel się z innymi tym artykułem...Share on Facebook2Share on Google+1Email this to someone