Sztuka dbania o klienta

Sztuka dbania o klienta

Wiele osób prowadzących własne sklepy internetowe uważa pozyskanie klienta za niezwykłą sztukę, wymagającą włożenia sporego wysiłku w skuteczne przekonanie go do swojej oferty. Jednocześnie jednak, pomimo doceniania wartości jaką niesie ze sobą nowo pozyskany klient, zupełnie ignorowana jest troska o jego utrzymanie tak aby dokonywał regularnych zakupów i zaczął z czasem odczuwać przywiązanie do naszej marki.

Budowanie takiej relacji z klientem również nie jest procesem łatwym jednak korzyści z tego wynikające zdecydowanie przemawiają za tym aby starać się nie tylko o pozyskiwanie nowych klientów ale również odpowiednio dbać o tych dotychczasowych. Nie można bowiem patrzeć na klienta jedynie w kategoriach konsumenta choć oczywiście to właśnie dzięki wydawanym przez niego pieniądzom nasz sklep internetowy może istnieć i się rozwijać.

Dbałość o naszych dotychczasowych klientów może mieć również bezpośrednie przełożenie na pozyskiwanie nowych za sprawą siły jaką obecnie mają rekomendacje. Jeśli ktoś będzie naprawdę zadowolony z tego jak został przez nas obsłużony to jest spora szansa na to że będzie polecał nasz sklep swoim bliskim czy znajomym mogącym również potrzebować oferowanych przez nas produktów.

To właśnie fachowa obsługa jest jednym z kluczowych elementów decydujących o tym czy ktoś dokonujący u nas zakupów pierwszy raz zaufa nam ponownie i zdecyduje się również w przyszłości kupować u nas to czego potrzebuje. Odpowiedni poziom obsługi to coś na czym niektórzy budują wręcz przewagę konkurencyjną czego przykładem jest Amazon, którego twórca właśnie odpowiednią obsługę klientów uczynił kluczem do sukcesu swojego biznesu.

Dlatego właśnie energia i czas jakie poświęcamy naszym obecnym klientom można uznać za spożytkowane w pełni efektywnie. Budując na nich fundamenty swojego e-biznesu możemy zapewnić sobie znacznie stabilniejszy rozwój niż w przypadku opierania się jedynie o nowych klientów, którzy mimo że decydują się na robienie u nas zakupów to na początku nie czują zazwyczaj szczególnego przywiązania do naszej marki.

Więcej o wymagającej sztuce budowania relacji z klientami dowiecie się z tego artykułu:

http://top4shop.pl/warto-dbac-o-swoich-klientow/

Podziel się z innymi tym artykułem...Share on Facebook2Share on Google+1Email this to someone